منتدى تحالف الصقور
منتدى تحالف الصقور يشكرك على الزياره ويدعوك الى التسجيل ,

يمكنك التمتع بكل خصائص المنتدى والدخول فى التحالف الخاص بنا فى ايكاريام عالم الفا .


منتدى تحالف الصقور فى ايكاريام عالم الفا
 
الرئيسيةاليوميةس .و .جبحـثالأعضاءالمجموعاتالتسجيلدخول

شاطر | 
 

 ابداعات rosh2 الأدبية

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
rosh2
فـيلـق النـسـور
فـيلـق النـسـور


عدد المساهمات : 161
نقاط : 179
تاريخ التسجيل : 21/11/2010

مُساهمةموضوع: ابداعات rosh2 الأدبية    الأربعاء يناير 12, 2011 11:38 pm


cheers cheers

السلام عليكم ورحمة الله و بركاته ،،
بصراحة ياجماعة و أنا قاعد بدور علي بعد الأوراق المهمة اللي كانت مركونة من زمان .. شاءت الصدف انه يجمعني أنا و مواهبي بتاعت زمان تاني مع بعض .. بصراحة كنت من 10 سنين كدا تقريبا كانت عندي هواية تأليف القصص .. و الهواية استمرت معايا لحد مخلصت كلية .. و بعد كدا يأست من دا كله و معنتش بحاول أكتب تاني إلا بيني و بين نفسي و كانت دايما بتكون قصص صغيرة ..

بس لما لقيت قصة كانت عزيزة عليا قوي و قريتها و افتكرت فكرتها و لقتها ازاي هي فكرة حلوة .. جتلي فكرة مجنونة شوية .. مش عارف ايه اللي خلاني أعيد كتبتها و بصراحة غيرت البداية كلها .. و كمان مش كدا أنا فكرت اني أعرضها عليكم ..
شفتوا بقا الهبل ..مش عارف جايز تقدروا تنصحوني اني اتراجع عن الفكرة دي .. أو جايز يبق العكس .. تكونوا أهبل مني و تنصحونوا أني أكمل .. عموما أنا هعرض عليكم الجزء الأول من الفصل الأول بس .. و هي الباداية
أي نقد فعال أو غير فعال ... هكون متقبله .. حتي لو بعضكم فقد السيطرة علي أنفعلاته
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
rosh2
فـيلـق النـسـور
فـيلـق النـسـور


عدد المساهمات : 161
نقاط : 179
تاريخ التسجيل : 21/11/2010

مُساهمةموضوع: رد: ابداعات rosh2 الأدبية    الأربعاء يناير 12, 2011 11:39 pm

الأسطورة .. و مذكرات كائن غريب
الفصل الأول
البداية ..
1- الأسطورة :-
في عام 1789 المكان قرية أفريدون ..

كان إدوارد يعيش مع أسرته الصغيرة المكونة من زوجته الجميلة ماري و ولده الصغير الذي بلغ من العمر 7 أعوام و ابنته التي تصغر أخاها بعامين ..

و كان يعمل مزارعا في قرية أفريدون التي تعتبر من أروع بقاع الأرض من حيث الطبيعة الخلابة فكانت قرية أفريدون تعتبر وادي يحيطها بعض التلال و الجبال التي يجري بينها نهر أفريديتوا فكانت شلالاته تغمر بداية وادي أفريدون ليكمل النهر مسيرته ليروي أرض القرية مما ينتج عن أشهي الثمار و أروعها ..

و في احدي أيام الصيف الدافئة قرر إداورد اصطحاب عائلته لأعلي الوادي لقضاء اليوم بجانب الشلال ..

وكان يوم يملئه المرح و كان إدوارد حريص كل الحرص علي أن يجعل هذا اليوم في ذاكرة أبنائه و زوجته و كان يمرح معهم كما كان والده يفعل معه .. فكان قلبة ينبض بالفرحة كلما شعر بالسعادة في قلب أولاده .. حل الظلام عليهم فقرروا إشعال النيران حول المخيم و النوم بعد العشاء علي أن يعودوا في الفجر ..

لكن قبل الفجر بساعات قليلة استيقظوا في فزع علي صوت ضوضاء و لهب بخارج المخيم .. طل إدوارد رأسه خارج المخيم و لكن المنظر كان مفزع ..

كان هناك رجل عجوز غريب المنظر يلبس ملابس غريبة المنظر تشبه ملابس الكهنه .. و لكنه كان يمارس طقس غريب .. كان يقف أمام نار المعسكر و يلوح بيديه في اتجاهات كثيرة و لكن الغريب ان النار كانت ترتفع مع يده و تنطلق مع إشارات يده .. تنطلق نحو كائنات غريبة المنظر تشبه الإنسان و لكنها ليست كذلك .. كأنها شياطين .. فكانت كرات اللهب الأزرق تنطلق ناحيتهم فتحولهم الي دخان أسود يتطاير و يعود من حيث أتي ..

أدرج إدوارد في ذهول الخطر الذي يواجه أسرته دون أن يفهم ماذا يحدث و قرر أن يبعد قدر الإمكان .. و كانت تلك هي الغلطة .. حمل ابنته و أمسك بيد زوجته التي كانت تجر ابنها بدورها وسط كم هائل و مزيج من أصوات العواء و بكاء الأطفال و صراخ الزوجة و صوت اللهب و صوت نبضات قلبه الذي كان يرتجف من الرعب .. كان يرتجف من الرعب أن لا يستطيع حماية زوجته من هذا الخطر الذي لا يفهمه ..

أثناء خروجهم من المخيم اتجهوا عكس كل تلك الأحداث في أمل أن يبتعدوا عن كل هذا ..
و لكنهم فوجئوا بأن هناك كائنات أتية من خلف الكاهن و أنه محاصر من جميع الاتجاهات دون أن يشعر ..
تنهدت ابنته التي كانت متشبثه في رقبته و وجهها يحتضن كتفه من الرعب ..و قالت :-
- " بابا .. ايه بيحصل أنا خايفه ؟؟ .. "
ضمها الأب في ألم دون أن يتكلم .. لم يستطع أن يخدعها و يوهمها أنه لا داعي للخوف لأنه كان يعرف أنها تشعر بنبض الخوف في قلبه ..
نظر الي زوجته التي كانت الدموع تملئ عينيها في أسي و أرتمت في أحضانه كأنها اللحظات الأخيرة بينهما ..
و فجأه انطلقت من داخل الكائنات موجات طاقة ضخمة متجهة ناحية الكاهن و ماره بداخلهم .. لم يشعر إدوارد من قبل مثل هذا الشعور بالألم و و أن كل جزيئاته تفككت و هو يطير في الأعالي من هول الطاقة الغريبة ..

سقط أدوارد علي الأرض و فقد الوعي لحظات و لم يفق سوي علي صوت صرخات زوجته و أبنته .. مندمجة مع بكائهم و الرعب يخنق صوتهم .. نظر حوله فلم يجد أحد منهم .. تحامل علي نفسه و حاول أن يقف لكي يبحث عن أسرته لكنه سرعان ما سقط من عزم الألم فكان جسده كله قد تفكك من بعضه ..

حاول مرة اخري عندما رأي ابنته عن بعد تجلس جوار أمها و هي تبكي و تحاول أن تجعلها تتحدث لها فذهب لها نصف المسافه محاولا المشي و النصف الأخر زاحفا علي الأرض ..

أمسك بكتف أبنته فنظرت له و احتضنته و هي تبكي و تحدثه بكلمات غير مفهومه محاوله أن تشرح له ما حدث لأمها .. بنظره واحده لزوجته استطاع أن يفهم أنه فقدها إلي الأبد .. و لكنه لاحظ اختفاء ابنه .. لم يكن له أي أثر أو حتي صوت .. ترك ابنته بجانب أمها و وقف دون أن يشعر بألم رغم عنفه و سار يجري في كل الأتجاهت باحثا عن ابنه .. و لكنه لم يدرك انه فقده هو الأخر .. و أوشك علي أن يفقد ابنته التي كانت تجلس بجانب أمها تحتضنها محاوله أن تشعر بأي دفئ أو حنان كما كانت تفعل من قبل ..

لم يشعر أدوارد أثناء بحثه عن ابنه في الظلام .. أن المعركة بين الكاهن و الكائنات الغريبة أصبحت قريبة جدا من ابنته و زوجته الممددة أرضا ..

في لحظه متأخرة لمح الكاهن البنت الصغيرة التي تحتضمن المرأة الممدة ارضا .. و قدر الخطر التي تواجهه .. و في محاوله لإبعاد الخطر عنها نال عدة صاعقات من الكائنات الغريبة قذفته الي الخلف .. و أصبح علي بعد قريب منها ..

صرخت البنت منادية أبيها في رعب .. سمع الأب صوت ابنته فتذكر أنه تركها بمفردها بجانب أمها التي فقدها .. فإتجه ناحية صوتها .. في نفس اللحظة التي كان الكاهن ممد أرضا و لم يعد لديه القدره علي الدفاع عن نفسه و لكنه نظر ناحية البنت فوجد الكائنات تقترب ناحيتها و هي تنظر لهم في صمت لكن عينيها تبرق من كثرة الدموع المحبوسه فيها .. حاول أن يجد أي قوه لديه لكي يدافع عنها و لكنه لم يعرف .. لم يستطع حتي أن يجعل يديه تنبض بطاقة القوة كما كان يفعل منذ دقائق .. و هو يحاول أن يبعدهم عنه ..

اقتربت الكائنات أكثر من البنت التي كفت عن البكاء و ألتزمت بالصمت التام كما كان والدها يعلمها أن تفعل عندما تواجه إحدي الحيوانات المفترسه في الغابة كالدببه مثلا ..

سمع الأب صوت أحد يتحدث داخله و لكنه أبشع صوت قد سمعه في حياته كان مزيج من صوت صراخ و عذاب و ألم و حريق .. بمعني أقرب كان صوت الشر ذاته ..

و كان الصوت يرج في كل عروقه و قلبه يقول في ضحكات :-
-" ها ها ها ها ناتولي .. أعتقد ان دي هي النهاية .. نهاية الخير اللي عشت تدافع عنه طول حياتك .. أنا طبعا عارف انك كنت علي وشك تسليم المسؤولية لواحد من تلمذتك الأغبية .. لكن بعد موتهم كلهم .. خلاص يبقي الشر هو الباقي .. ها ها ها ها ..
بس قبل مقضي عليك شايف البنت دي اللي قضيت علي كل عائلتها .. و انت بتحاول تدافع عنهم .. خلاص مفيش غيرها .. هقضي عليها علي شان أخليك تشعر بألم الهزيمه في أخر لحظاتك .. ها ها ها ها .."

احتبست أنفاس الأب من هول الفكره و ما رأه .. إحدي الكائنات المرعبة و أكثرهم بشاعة .. يقف أمام البنت الممدة أرض و يرفعها في الهواء .. ثم بدأ يسمع طرقعة عظامها داخل أذنه .. أثناء صرخة الغضب التي أخرجها سمع صرخة أكثر قوة هزت الأرض من تحت قدميه .. و فجأة انهالت الإنفجارات من حوله قادمة من لا مكان و لكنها تقصد تلك الكائنات و تدمرهم و تبخرهم .. و اختفت كل الكائنات .. سقطت الطفلة أرضا .. جري عليها ادوارد و احتضنها و وضع يدها علي شفته و قبلها في أسي رعب .. نظرت له و ابتسمت و هي تضع يدها علي خده و قالت في ضعف :-
-" متخفش يابابا .. ماما و فرناندوا هيكونوا معايا أنا شيفاهم بينادوا عليا وهنكون في مكان جميييل .. و هنستناك تيجي لينا .. "
ثم ابتسمت و أغمضت عينيها.. و ادرك اداورد أنه فقد أسرته كلها بعد قضاء أتعس لحظات حياته من رعب و فزع .. صرخ صرخة ألم و هو يضرب الأرض بقبضتيه متمني أن يكون معهم .. و لكنه شعر بشئ يتحرك فنظر خلفه .. فوجد جسد الكاهن يتحرك لأعلي و يخرج من شعاع أبيض مضيئ و سرعان ما تحول هذا الشعاع الي نفس شكل الجسد ..

اقترب الكاهن المضئ من اداورد الذي كان ينظر له في مزيد من الرعب و الحزن و الأسي و هو يحتضن جسد ابنته .. و سمع صوت الكاهن المضئ الرنان و هو يحدثه :-
-" أنه أسف يابني .. انا فقدت كل قوتي و أنا بحاول أدافع عنكم .. "
نظر له ادوارد بعد أن سمع الكلمات .. ثم قال في تسائل :-
- " يعني انت ماتولي اللي كان بيكلمك إلـ .. "
قاطعه الكاهن مجيبا :-
-" أيوا انا اللي كان بيكلمه بيوتلد .. زعم الشر .. أو تقر تقول هو الشر نفسه و الكائنات دول بيخرجوا منو هو .. هو اللي بيقدر يخليهم يزيدوا و ينقصوا .. و بعد ما قضوا علي تلامذتي .. قرر انه يقضي عليا من خلالكم .. لأنه لو كان خلص عليكم كلكم و علي تلامذتي كان كدا هيقدر يخلص عليا .. لكن اللي هو مكنش يعرفوا انك كنت لسه عايش .. و أنا فديتكم أنت و بنتك بروحي .. لكن بنتك هي اللي قررت تغادر الحياة بعد كل اللي عانته في الدقائق الأخيرة .."

تسائل أدوارد و هو غاضب :-
-" طيب هو بيعمل كدا ليه ؟؟ .. و إحنا ذمبنا ايه ؟؟ "
قال الكاهن محاولا تهدئته و هو يقول :-
-" يابني الظروف و القدر هما اللي حطوك في الموقف دا .. متقلش أنا ذنبي ايه أو أنا مالي .. الخير و الشر في صراع من قديم الزمان .. و احنا رموز الخيير من قديم الزمان نتوارث الدفاع عنه .. و دا كان الل بيدينا القوة الهائلة و الطاقة اللي شفتها انت لكن للأسف القوة دي بتكون أقوي مننا لو استخدمناها كلها مره واحده بتقضي علينا ..
لكن انت حاجة تانية لاحظ انك الوحيد اللي نجا من كل دا .. حتي أنا مقدرتش أعيش ..

نظر ادوارد الي نفسه متعجبا و قال :-
-" أنا ؟؟ يعني ايه دا كله "
ابتسم الكاهن و قال :-
-" عندما فقدت كل تلامذتي امتلكني يأس و غضب و خوف .. فبهذا لن أجد من أورثه القوة لأن هذه القوة الهائلة كافية بأن تدمر العالم لو استخدمت خطأ حتي لو كانت في الخير .. و كنت علي مدار سنين عديدة أوجه تلامذتي الذي أصبحت مسئول عنهم فور توريثي للقوة .. و كان علي أن أختار أكثرهم قوة و تفوق .. و لكني فقدتهم أثناء دفاعهم عن القرية بأسفل الوادي .. و لم أكن أعلم السبب في هجوم بيوتلد عليهم .. و لكني علمت الأن .. "

نظر ادوارد له و هو مصدوم .. من خبر القرية التي تم إبادتها .. و لكنه لم يفهم باقي ما قاله .. أكمل الكاهن .. وهو يبتسم ..
-" يكون في علمك يا إدوارد .. مفيش حد بيقدر يتكلم معانا أو يسمعنا .. أو حتي يشوفنا مباشرتا .. إحنا كرموز للخير أو للشر بنكون مخفيين عن البني أدمين .. إلا قليل منهم اللي بيكون الخير جواهم أكتر من قلوبهم و مفيش مجال للحقد و الشر عندهم .. و علي فكره علي شان تكون عارف و تطمئن مفيش حد من عائلتك شافوا أي حاجة من اللي حصل غير حريق و انفجارات .. لكنهم مشفوش أي حد مننا .. بس حاسوا بالخوف الشديد و دا اللي خلي الشر قوي كدا .. من الواضح ان بيوتلد قرر يهجم علي القرية علي شان يخلص عليك .. بس انت لأن القدر عايز يخليك رمز للخير بعدك عنه و لكنه لما معرفش يلقيك في القرية شاف نار المخيم بتاعك عرف ان انت ممكن تكون هناك و لما لقيته جاي نحيتك طلعت وراه و حاولت أنقذك .. لكن لكل بداية نهاية و دي كانت نهايتي .. و دلوقتي جا وقت اني امشي و انت تورث المسؤلية .. قدامك مجهود كبير للدفاع عن الخير بيستناك بس أنا متأكد انه هيكون بداية عصر جديد للقوة .. قوة الخير .."

تسائل اداورد و بعد سماع كل هذا و هو لم يعرف ماذا يقول أو حتي يفهم قول الكاهن :-
-" القوة دي هتعملي ايه ؟؟ .. أو يعني أنا هعمل ايه ؟؟ أنا مش فاهم حاجة !! "
قال الكاهن مطمئنا ادوارد :-
-" متخفش يابني انت هتلاقي نفسك بتعمل الخير لوحدك .. و الخير مش معناه المعني المعروف عنكم .. لأ الخير يعني محاربة الشر لازم تقضي علي ماتولي راس الأفعي .. انت هتعيش كتييير أكتر من ما تتخيل هيكون عندك قدرات كتييير أنا شايفها فيك حتي قبل منقلهالك .. انت انسان غير عادي يابني .. بس للأسف انت هتكون لوحدك .. أو بعني أصح أتمني متبقاش لوحدك رغم اني هسيبك لوحدك أول مهمشي مش هقدر أساعدك تاني إلا لو استدعتني و دا هيكلفك قوة كبيرة جدا منك لأنك لو قدرت تعمل كدا يبقي هتقدر تستدعي الخير بصورته الحقيقية .. لكن أنا هحاول أجيلك في عالم الأحلام .. و دلوقتي أنا هنقلك القوة من جسدي لجسدك .. متخفش و استسلم ليا خالص .. "

أغمض اداورد عينيه و هو يقول ماذا سوف يحدث أسوا من ما حدث .. أقل شئ سوف ينتقل للعيش مع عائلته في العالم الأخر .. و لكنه لم يري المشهد الهائل ..

أضاء جسد الكاهن الفعلي و خرج منه ضوء شديد أوشك أن يكون أقوي من ضوء الشمس و خرجت ماسه عملاقه في حجم قبضة الإنسان و كانت هي مصدر الإضاءة الرهيبة من قلب الرجل و انطلقت ناحية إداورد لتخترق قلبه و يسكن الضوء داخله .. انتفض جسد اداورد مع أخر ضوء منبعث من الماسه ليضئ جسده كله للحظات ثم عاد كل شئ للهدوء مرة أخري .. نظر حوله باحثا عن الكاهن و لكنه لم يجد سوي جسده ممدد عل الأرض .. نظر له .. ثم نظر الي جسد ابنته و زوجته الملقين بجانبه .. كان يريد أن يبكي لكن شعور قوي بداخله يمنع الدموع في عينيه .. جلس يفكر و يتأمل ما حدث محاولا إعادة الأحداث الأخيرة في رأسه لكي يفهم .. و مع أول شعاع لأشعه الشمس سقط علي جسد الكاهن اندمج الجسد مع الضوء و إختفي و نظر الي ابنته و زوجته .. و حدث نفس الشئ لهما .. فتوقع أن نفس الشئ حدث لجسد ابنه الذي لم يجده ..

ذهب و اغتسل في النهر .. لكي يغسل كل ما حدث في الليلة السابقة .. ثم اتجه ناحية الوادي ونظر من أعلي الجبل بجانب الشلال .. ليجد القرية قد تدمرت عن أخرها .. كما أخبره ماتولي ..
فزاد شعور الحرقة داخله .. و لكنه كان يعلم انه سوف يستطيع أن ينتقم ...
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
محمد الفاتح
وزير الداخلية
وزير الداخلية
avatar




ذكر عدد المساهمات : 306
نقاط : 370
تاريخ التسجيل : 26/03/2009
العمر : 29
الموقع : مصر

مُساهمةموضوع: رد: ابداعات rosh2 الأدبية    الخميس يناير 13, 2011 12:19 pm

يارشدى ياجامد ايه الحلاوه دى
ستيفن كينج ياولاد
حلوه اوى الجمله دى ( بمعني أقرب كان صوت الشر ذاته )

انا صح وقعت منك فى النص شويه بس ممتاز وفى انتظار المزيد
(انت بتفكرنى بنفسى وانا صغير) cyclops cyclops

بس عايز اسألك سؤال انت مشيت معظم القصه بالفصحى يعتبر
ليه ساعة الشخصيه الشريره اصبح بتتكلم لهجه مصرى فجئه كده
ههههههههههههههههههه

_________________
سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم





الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://hawks.newforum4u.com
rosh2
فـيلـق النـسـور
فـيلـق النـسـور


عدد المساهمات : 161
نقاط : 179
تاريخ التسجيل : 21/11/2010

مُساهمةموضوع: رد: ابداعات rosh2 الأدبية    الخميس يناير 13, 2011 11:51 pm

لأ الوصف بالفصحة لكن الحوار بين الأبطال بالعامية .. حاسس ان كدا القارئ يحس بالقصة أكتر

مش عارف ه ي فكرة جديدة جاتلي بس حسيت انها هتكون أحسن من أنك تقعد تقرا بالفصحة علي طول .. ايه انت كنت بتحب تألف قصص انت كمان يامحمد
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
محمد الفاتح
وزير الداخلية
وزير الداخلية
avatar




ذكر عدد المساهمات : 306
نقاط : 370
تاريخ التسجيل : 26/03/2009
العمر : 29
الموقع : مصر

مُساهمةموضوع: رد: ابداعات rosh2 الأدبية    السبت يناير 15, 2011 1:03 pm

rosh2 كتب:
لأ الوصف بالفصحة لكن الحوار بين الأبطال بالعامية .. حاسس ان كدا القارئ يحس بالقصة أكتر

مش عارف ه ي فكرة جديدة جاتلي بس حسيت انها هتكون أحسن من أنك تقعد تقرا بالفصحة علي طول .. ايه انت كنت بتحب تألف قصص انت كمان يامحمد

هههههههههههههههههههههههههههههههههههه
اه كنت عامل قصه واحده وانا فى اولى اعدادى كنت متأثر جدااا بنبيل فاروق
وطبعتها كمبيوتر وعملت لها غلاف وبعتها للمدرسه النسخه بربع جنيه هههههههههههههههههه
وطبعا مافيش حد اشتراها كانو بيروح يجبيو شيبسى بالمصروف بتاعهم
مابعتهاش غير لـ5 وكانو صحابى وبعتها قدره هاتشترو ياعنى هاتشترو
ههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
وللعلم انا كتبت القصه كلها بس عملتها للمدرسه على شكل فصول كل فصل ورقتين
وكان من المفترض انى انزل فصل كل اسبوع
ههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
وفين تكمله القصه بتاعتك ....؟؟

_________________
سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم





الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://hawks.newforum4u.com
MONY
فـيلـق النـسـور
فـيلـق النـسـور
avatar

♥️*♥️*♥️ الأوسمة ♥️*♥️*♥️
انثى عدد المساهمات : 125
نقاط : 143
تاريخ التسجيل : 30/11/2010
العمر : 30
الموقع : طنطا

مُساهمةموضوع: رد: ابداعات rosh2 الأدبية    الأحد يناير 16, 2011 11:48 pm

افريدون ونهر افريدتوا انت عاملهم على اسمى اللى كان قبل كده ولا ايه ؟؟؟؟
هههههههههههههههههه قصه حلوه تسلم ايدك يا رشدى استمر فى القصص خلينا نتجنن ونرتاح خدنا ايه من العقل يعنى
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://hawks.newforum4u.com
rosh2
فـيلـق النـسـور
فـيلـق النـسـور


عدد المساهمات : 161
نقاط : 179
تاريخ التسجيل : 21/11/2010

مُساهمةموضوع: رد: ابداعات rosh2 الأدبية    الثلاثاء يناير 18, 2011 9:46 am

MONY كتب:
افريدون ونهر افريدتوا انت عاملهم على اسمى اللى كان قبل كده ولا ايه ؟؟؟؟
هههههههههههههههههه قصه حلوه تسلم ايدك يا رشدى استمر فى القصص خلينا نتجنن ونرتاح خدنا ايه من العقل يعنى

لا والله أنا كاتبها من زمان من تانية ثانوي .. ملهاش علاقة بإسمك خالص .. عموما استنوا الجزء التاني من الفصل الأول والله أنا كتبته بس هو عايز شوية تظبيط ... بس في الوقت بقا .. ربنا يسهل ..

عموما مش أنا اللي هجننكوا .. انتوا اثبتوالي ان أحنا كلنا مجانين
ههههههههههههههههههههههههههههههههه

والله يامحمد انت كربونه مني و أنا صغير .. بتعمل حجات كتيير قوي أنا كنت بعملها .. و يمكن دا اللي طمني علي نفسي شويا .. علي الأقل لو رحت مستشفي المجانين مش هكوووون لوحدي ..هههههههههههههههههههههههههه
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
محمد الفاتح
وزير الداخلية
وزير الداخلية
avatar




ذكر عدد المساهمات : 306
نقاط : 370
تاريخ التسجيل : 26/03/2009
العمر : 29
الموقع : مصر

مُساهمةموضوع: رد: ابداعات rosh2 الأدبية    الثلاثاء يناير 18, 2011 12:06 pm

rosh2 كتب:
MONY كتب:
افريدون ونهر افريدتوا انت عاملهم على اسمى اللى كان قبل كده ولا ايه ؟؟؟؟
هههههههههههههههههه قصه حلوه تسلم ايدك يا رشدى استمر فى القصص خلينا نتجنن ونرتاح خدنا ايه من العقل يعنى

لا والله أنا كاتبها من زمان من تانية ثانوي .. ملهاش علاقة بإسمك خالص .. عموما استنوا الجزء التاني من الفصل الأول والله أنا كتبته بس هو عايز شوية تظبيط ... بس في الوقت بقا .. ربنا يسهل ..

عموما مش أنا اللي هجننكوا .. انتوا اثبتوالي ان أحنا كلنا مجانين
ههههههههههههههههههههههههههههههههه

والله يامحمد انت كربونه مني و أنا صغير .. بتعمل حجات كتيير قوي أنا كنت بعملها .. و يمكن دا اللي طمني علي نفسي شويا .. علي الأقل لو رحت مستشفي المجانين مش هكوووون لوحدي ..هههههههههههههههههههههههههه

هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
الله يكرمك يارشدى يارب
اخرتها مستشفى المجانين
ههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه

_________________
سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم





الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://hawks.newforum4u.com
rosh2
فـيلـق النـسـور
فـيلـق النـسـور


عدد المساهمات : 161
نقاط : 179
تاريخ التسجيل : 21/11/2010

مُساهمةموضوع: رد: ابداعات rosh2 الأدبية    الأربعاء يناير 19, 2011 2:08 am

والله هقولك علي حاجة .. ليا واحد صاحبي عزيز عليا قوي ..تقدر تقول زميل في الشقا .. مدرسه واحدة كلية واحدة شغل واحد .. برده عنده مكتب تخليص جمركي بس هو اختار الطريق الصعب و أنا اخترت الطريق السهل .. هو حب انه يشتغل لصالح ناس تانية مقابل انه ياخد خبره أكتر .. و أنا اختارت اني اشتغل مع عميل أو اتنين بس لصالحي .. النتيجة انه هو بقا استأذ في التخليص الجمركي بجد بس بيشتغل صبي عند زميلنا من المستخلصين و أنا رفضت اني أعمل دا.. و قلت ان الخبرة هتيجي مع الوقت ..

لما عرف اني هسيبه و هسافر .. جالوا اكتئاب .. قالي احنا كنا مع بعض في كل حاجة اشمعني انت هتسافر .. قلتله قولي بقا انك بتنق علي السفرية ..

هو بصراحة كان عنده مشكله جامده في الشغل .. جامده جدا .. أنا اتصدمت أساسا لما عرفتها طبعا مش هدخل في تفاصيل لأنكم مش هتفهموا حاجة ..

بس عرفت ان صحبي الوحيد هيبقي رد سجون قريب ..

لقيت نفسي بسأله :-
" هو أنا مش فاهم الدنيا .. و لا الدنيا هي اللي مش فهمانا "
" هو أنا فاهم الدنيا .. و لا الدنيا اللي فهمانا "
" هو انا اللي عايز الدنيا .. و لا الدنيا اللي عايزانا "
"هو أنا اللي مش عايز الدنيا .. و لا الدنيا اللي مش عايزانا "

بصلي كدا و قالي الحمد لله ضمنت انك مش هتسافر و تسيبني أدخل السجن .. قلتله ليه .. قالي لأنك هتشرف في السرايا الصفراء ياخفيف

كله بيقول عليا اني مجنون مش عارف ليه ..

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
محمد الفاتح
وزير الداخلية
وزير الداخلية
avatar




ذكر عدد المساهمات : 306
نقاط : 370
تاريخ التسجيل : 26/03/2009
العمر : 29
الموقع : مصر

مُساهمةموضوع: رد: ابداعات rosh2 الأدبية    الأربعاء يناير 19, 2011 1:05 pm

rosh2 كتب:
والله هقولك علي حاجة .. ليا واحد صاحبي عزيز عليا قوي ..تقدر تقول زميل في الشقا .. مدرسه واحدة كلية واحدة شغل واحد .. برده عنده مكتب تخليص جمركي بس هو اختار الطريق الصعب و أنا اخترت الطريق السهل .. هو حب انه يشتغل لصالح ناس تانية مقابل انه ياخد خبره أكتر .. و أنا اختارت اني اشتغل مع عميل أو اتنين بس لصالحي .. النتيجة انه هو بقا استأذ في التخليص الجمركي بجد بس بيشتغل صبي عند زميلنا من المستخلصين و أنا رفضت اني أعمل دا.. و قلت ان الخبرة هتيجي مع الوقت ..

لما عرف اني هسيبه و هسافر .. جالوا اكتئاب .. قالي احنا كنا مع بعض في كل حاجة اشمعني انت هتسافر .. قلتله قولي بقا انك بتنق علي السفرية ..

هو بصراحة كان عنده مشكله جامده في الشغل .. جامده جدا .. أنا اتصدمت أساسا لما عرفتها طبعا مش هدخل في تفاصيل لأنكم مش هتفهموا حاجة ..

بس عرفت ان صحبي الوحيد هيبقي رد سجون قريب ..

لقيت نفسي بسأله :-
" هو أنا مش فاهم الدنيا .. و لا الدنيا هي اللي مش فهمانا "
" هو أنا فاهم الدنيا .. و لا الدنيا اللي فهمانا "
" هو انا اللي عايز الدنيا .. و لا الدنيا اللي عايزانا "
"هو أنا اللي مش عايز الدنيا .. و لا الدنيا اللي مش عايزانا "

بصلي كدا و قالي الحمد لله ضمنت انك مش هتسافر و تسيبني أدخل السجن .. قلتله ليه .. قالي لأنك هتشرف في السرايا الصفراء ياخفيف

كله بيقول عليا اني مجنون مش عارف ليه ..



ههههههههههههههههههههههههههههههههههه ربنا يعينك يارب

_________________
سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم





الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://hawks.newforum4u.com
الشاعر
قائد كتيبة المحاربين
قائد كتيبة المحاربين
avatar

عدد المساهمات : 43
نقاط : 42
تاريخ التسجيل : 12/10/2010

مُساهمةموضوع: رد: ابداعات rosh2 الأدبية    السبت فبراير 05, 2011 11:11 pm

روعه يا شباب .. بس معلش تعليق صغير على محمد ورشدى .. هو مين اكبر من مين .. كل واحد يقول فكرتنى بنفسى وانا صغير هههههههههههههه
افهم يا جدعان 3
مستنى تكملته القصه يا رشدى .. وياريت تورينا حاجه يا محمد والله الموفق

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
rosh2
فـيلـق النـسـور
فـيلـق النـسـور


عدد المساهمات : 161
نقاط : 179
تاريخ التسجيل : 21/11/2010

مُساهمةموضوع: رد: ابداعات rosh2 الأدبية    السبت فبراير 05, 2011 11:49 pm

ههههههههههههههههههههههههههههه

شوف اعتقد ان نا اكبر من محمد انا25 سنة و هو 24 تقريبا
ان شاء الله هحاول اخلص الفصل الأول انهارده
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
محمد الفاتح
وزير الداخلية
وزير الداخلية
avatar




ذكر عدد المساهمات : 306
نقاط : 370
تاريخ التسجيل : 26/03/2009
العمر : 29
الموقع : مصر

مُساهمةموضوع: رد: ابداعات rosh2 الأدبية    الأحد فبراير 06, 2011 12:45 pm

لالالا
يارشدى انا 22 سنه Smile

ويامحمود هاحول ادور على القصه واكتبها ليكم هنا
انت تأمر

_________________
سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم





الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://hawks.newforum4u.com
الشاعر
قائد كتيبة المحاربين
قائد كتيبة المحاربين
avatar

عدد المساهمات : 43
نقاط : 42
تاريخ التسجيل : 12/10/2010

مُساهمةموضوع: رد: ابداعات rosh2 الأدبية    الإثنين فبراير 07, 2011 12:44 am

انا حشترى اى نسخه هههههههههههههه
يا باشا انا منتظرك .. انا بحب القصص بس ياريت رومانسى

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
محمد الفاتح
وزير الداخلية
وزير الداخلية
avatar




ذكر عدد المساهمات : 306
نقاط : 370
تاريخ التسجيل : 26/03/2009
العمر : 29
الموقع : مصر

مُساهمةموضوع: رد: ابداعات rosh2 الأدبية    الإثنين فبراير 07, 2011 12:41 pm

لا مافيش رومانسى انت مش شايف الجمجه فى التوقيع
هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه

_________________
سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم





الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://hawks.newforum4u.com
rosh2
فـيلـق النـسـور
فـيلـق النـسـور


عدد المساهمات : 161
نقاط : 179
تاريخ التسجيل : 21/11/2010

مُساهمةموضوع: رد: ابداعات rosh2 الأدبية    الإثنين فبراير 07, 2011 2:06 pm

انا كنت كاتب قصتين رومانسيين هحاول القيهم
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
محمد الفاتح
وزير الداخلية
وزير الداخلية
avatar




ذكر عدد المساهمات : 306
نقاط : 370
تاريخ التسجيل : 26/03/2009
العمر : 29
الموقع : مصر

مُساهمةموضوع: رد: ابداعات rosh2 الأدبية    الإثنين فبراير 07, 2011 9:05 pm

اه ياريت يارشدى عشان محمود رومانسى جداااااا

albino albino
flower flower

_________________
سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم





الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://hawks.newforum4u.com
 
ابداعات rosh2 الأدبية
استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
منتدى تحالف الصقور :: منتدي تحالف الصقور :: المنتدى الترفيهى-
انتقل الى: